POZÍCIÓ --->   Hírek

NAV sajtóközlemény

Érkeznek a bevallási ajánlatok

Április 30-áig mintegy 77 ezer fővárosi és Pest megyei magánszemély kapja kézhez személyes bevallási ajánlatát a NAV-tól. Az egyre népszerűbb egyszerűsített bevallást csak akkor kell visszaküldeni az illetékes adóigazgatóságnak, ha az adatok nem egyeznek, más esetben nincs további teendő.

Évről-évre egyre többen bízzák a NAV-ra személyijövedelemadó-bevallásuk elkészítését, az idén 84 329 (az előző évhez képest 8 százalékkal több) fővárosi és Pest megyei magánszemély nyilatkozott úgy, hogy az egyszerűsített adóbevallást választja.
Közülük 7 410 adózónak nem készíthetett bevallást a NAV. Az elutasításra leggyakrabban (5 377 esetben) az adóköteles jövedelmekre vonatkozó kifizetői (munkáltatói) adatszolgáltatás hiányában került sor. Nem kaphat továbbá bevallási ajánlatot az, akinek az önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztárban, egészségpénztárban, illetve önsegélyező pénztárban vezetett számlájára támogatói adományt írtak jóvá. Kizáró ok volt az is, ha a magánszemélynek külföldről származott jövedelme, ellenőrzött tőkepiaci ügyletből szerzett bevételt, vagy ha az egyes jövedelmeivel kapcsolatban tételes költségelszámolást választott. Volt olyan is, aki az év elején már a munkáltatóját is megbízta az adó megállapításával, vagy időközben saját maga benyújtotta a 1353 számú bevallását, így részükre sem készült egyszerűsített bevallás.
A Pest megyei és a fővárosi adóigazgatóságokhoz az előző évhez képest 6 300 darabbal több érvényes nyilatkozat érkezett. Az elkészített 76 919 darab 1353E jelű egyszerűsített bevallást és a hozzá tartozó tájékoztató levelet április 30-áig postán, illetve elektronikusan küldi meg a NAV az érintetteknek.
Ennek a bevallási módnak az egyszerűsége abban is megmutatkozik, hogy amennyiben a NAV által elkészített bevallás és a kifizetői igazolások között nem talál eltérést a magánszemély, akkor az esetlegesen még fizetendő adó határidőig (2014. május 20.) történő kiegyenlítésén kívül további tennivalója nincs. Az aláírt bevallást a javított adatokkal kizárólag eltérés esetén kell visszaküldeni az adóigazgatóságnak. A visszaküldés történhet elektronikusan vagy postán, határideje május 20.



Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága
   
Hozzászólás: 0 Írta Szerkesztő  /   2014.április.30.szerda - 16:48:29
Nyomtatóbarát változat email valakinek