POZÍCIÓ --->   Hírek


71484355_3331263273552216_1479272064857669632_n.jpgOktóber 5-én rendezte meg az Abonyi Lajos Művelődési Ház, Könyvtár és Múzeumi Kiállítóhely hagyományos zenés estjét az idősek világnapja alkalmából. A rendezvény célja, hogy tisztelegjünk az időskorúak előtt, illetve felhívja a figyelmet megsegítésükre a mai fogyasztói világ zűrzavarában.
Miután Simon Szabina intézményvezető köszöntötte a szép számmal megjelenteket, két rendkívül tehetséges előadóművész is tiszteletét tette a színpadon. Először Kiss Zsolt, a nagykőrösi Körszínház és Ifjúsági Stúdió kiváló tagja adott egy frenetikus showt a Kultúra Házában, majd Peter Srámek, a Rising Star, a Sztárban Sztár és a Nagy Duett elismert énekese örökzöld slágerekkel és közvetlenségével érdemelte ki azt, hogy állva tapsolják őt.
 
72403551_3331259140219296_4561432826594983936_n.jpg

Cikk:Jandácsik Pál
Fotók: Borsányi János
(A facebook galéria megnyitásához kattintson a képre!)
   
Hozzászólás: 0 Írta Sajtóreferens  /   2019.október.07.hétfő - 15:34:41
Nyomtatóbarát változat email valakinek

pa030016-10.jpgA szabadulós játék az egyik legnépszerűbb modern szabadidős tevékenység ma Magyarországos. A fővárosban és vidéken is számtalan tematikájú játék várja a látogatóit a saját ötletektől kezdve a filmes feldolgozásokig, azonban nem csak a hivatalos, direkt erre a célra felépített szobák alkalmasak a „szabadulásra” – az abonyi művelődési ház saját programot hirdetett, először 2017-ben a pincéjében.
Az abonyi ereklyék fosztogatói elnevezésű játék még csak egyetlen helyiségbe korlátozódott, középpontjában a város helytörténete és egy fiktív nyomozó szál állt. A 2018-ban „Falumúzeum szelleme” a műtárgyakat tette főszereplőjévé egy kísértet történettel „megbolondítva”. Innentől kezdve már valóban csak egy lépés kellett ahhoz, hogy a „szabadulás” új szintet lépjen, és valami sokkal többé – illetve még interaktívabbá – váljon. Tavasszal, a Kultúrházak éjjel-nappal programsorozat keretében megvalósult „A vérfarkas éjszakája” csak szigorúan nagykorú, erős idegzetű játékosokat várt a falai közé. Fokozódott a terror: az egész művelődési ház éjszakai, zárt tereiben vérszomjas szörnyeteg vadászott a gyanútlan résztvevőkre, amit csak a logikai feladványok sikeres megoldásával, a pálya végén található fegyverrel lehetett legyőzni. A program hatalmas sikert aratott, országos médiafigyelmet vívott ki, illetve rövid reklámfilmje a Kultúrházak éjjel-nappal spotpályázatán különdíjat nyert. Hova tovább?
pa030060-41.jpgAz erdő” elnevezésű program még inkább kitágította a játékteret. A helyszín ezúttal a volt Vadaspark lett, ahol a sötét lombok között susog a hideg éjszakai szél, ahol ropognak az ágak, ahol ismét jár valami félelmetes.
Warrenék paranormális nyomozóházaspárként vonultak a történelembe, akik több ezernyi megmagyarázhatatlan, hátborzongató esetet dokumentáltak kísértésekről és démoni megszállásokról. Történeteik megihlették a filmipart is – a Démonok között franchise főszereplőivé váltak, illetve hozzájuk köthető a hírhedt Annabelle baba is. „Az erdő” az ő ügyeikből emelte ki a legfélelmetesebbeket: Amityville-t, a connecticui tárgyalást, a southendi farkasembert, illetve magát Annabelle-t is, a keretsztori azonban fikció volt: a játékosoknak egy démoni lényt kellett visszaküldeniük a túlvilágra nevének kimondásával és egy szent ereklyével a játéktér állomásain található betűk megtalálásával és összerakásával.
A csapatoknak sietniük kellett. Egy órájuk volt, hogy valamennyi betűt és kelléket megtaláljanak az erdő ösvényein haladva. Közben folyamatosan terrorizálták őket a démoni hangok, illetve maga a szörnyű lény, aki rémbohóc formájában rontott rájuk a sötétből. Miért pont bohóc? Bármilyen furcsának hangzik, a bohócfóbia nagyon sok embert érint, így nem véletlen, hogy számos horror regény és film antagonistája ő – így Stephen King alakváltó rettenete is imád bohócként rémítgetni a csatornából, de Batman nemezise is egy vihogó gonosztevő.
A játék legfőbb erénye az volt, hogy több szinten: pszichésen és fizikailag is megdolgoztatta az embereket. Egyes – fára festett – betűk megtalálásához csak összpontosított figyelem kellett, a nehezebb feladványok megoldásához találékonyságra, elvont gondolkodásra volt szükség – mindezt az esti órákban, egy sötét erdőben, mindenféle hanggal és szaggal körülvéve, folyamatos, feszült készenlétben, a rémbohóc ugyanis bárhol és bármikor előugorhatott a bokorból, hogy a frászt hozza az emberekre, majd az elemlámpafényben a játéktér egyik pontjáról a másikba zavarja őket. Az óvatlanságnak pedig meg volt az ára. Akit elkapott a rém, az kiesett a játékból. A zord, esős időjárás sem könnyítette meg a játékot, de a csapatok tántoríthatatlanok voltak.

pa030049-34.jpg

„Az erdő”-t nagy érdeklődés övezte. A program eredetileg csütörtökön, pénteken és szombaton futott volna, napi három játékkal. A facebookos meghirdetés után azonban pár óra alatt betelt minden időpont, így már meghirdetés nélkül, a várólistás csapatokkal feltöltve kitolódott a szabadulás vasárnapra is, összesen napi négy indulással. Ez a bizonyítéka, hogy az ehhez hasonló szabadidős programoknak is létjogosultsága van egy kisvárosban, egyben hiánypótló, ugyanis leginkább azon személyeknek kedveskedett, akik szeretik a fejtörőket és a borzongást.
Köszönjük valamennyi csapatnak a lelkesedést, illetve minden résztvevőnek, szervezőnek a kitartást, támogatást! Jövő tavasszal érkezik a következő adrenalin bomba, egy új szabadulós játék új történettel, várhatóan ismét a Kultúrházak éjjel-nappal programsorozat keretén belül.
 
pa040113-75.jpg

Cikk: Jandácsik Pál
Fotók: Járdány Vanda
(A nagyításhoz kattintson a képre!)
   
Hozzászólás: 0 Írta Sajtóreferens  /   2019.október.07.hétfő - 12:07:54
Nyomtatóbarát változat email valakinek

Hírkategóriák